A MANDEL QUARTET HANGVERSENYE
Hangverseny
|
BEMUTATÓ: 2012. december 22.
SZEREPOSZTÁS
A Mandel Quartet
Mandel Róbert középkori és reneszánsz tekerőlantokon,
Márta István zeneszerző csembalón és reneszánsz ütőhangszereken,
Kállay Gábor blockflőtéken, rebecen játszik és énekel,
Migróczi Tamás barokk csellón játszik.
BŐVEBBEN
KEVESEBB
Mandel Róbert középkori és reneszánsz tekerőlantokon,
Márta István zeneszerző csembalón és reneszánsz ütőhangszereken,
Kállay Gábor blockflőtéken, rebecen játszik és énekel,
Migróczi Tamás barokk csellón játszik.
A Mandel Quartet
Az immár 30 éve együtt muzsikáló Mandel Quartet koncertjein egy kis időutazással visszarepülhetünk a magyar és közép-európai királyi udvarok világába. Az udvari táncdallamok, régi históriás énekek, valamint a virtuóz hangszeres darabok többsége mára már feledésbe merült, így azoknak, akik nyitottak a történelmi kultúra felfedezésére, az együttes koncertje különleges hangszereikkel meghatározó élmény lehet.
A Mandel Quartet Magyarországon kívül legfontosabb hangversenyeit többek között San Franciscóban a Berkeley Early Music Fesztiválon, Rio de Janeiróban a Theatro Municipalban, a Bregenzer Festspiele-n, a müncheni Deutsches Museumban, a comói Autunno Musicale fesztiválon, a ferrarai Aterforumon vagy a mexikói Cervantino Festivalon adta. Számos televízió- és rádióállomás rendszeresen sugározza zenéjüket, de a régi magyar zene hírnevét öregbítették azok a több tízmillió néző által figyelemmel kísért élő show-műsorok is, amelyek közül a a Radio Vaticana, a hamburgi NDR-Talkshow, a New York-i NBC Today Show televízió show és a WQXR rádióshow, a los angelesi KPFK vagy a bécsi ORF állomások voltak a legemlékezetesebbek.
Mandel Róbert, az együttes művészeti vezetője tekerőlantokon játszik. Mint hangszerkészítő és hangszerrestaurátor, hangszereit múzeumokban fellehető eredeti példányok hű másolataként maga készítette. Restaurátori tanulmányait a Deutscher Musikrat jóvoltából a nürnbergi Germanisches Nationalmuseum világhírű hangszergyűjtenmyényében végezte 1981-ben Dr. John Henry van der Meer és Dr. Friedemann Hellwig irányításával. Tekerőlantjával az 1980-as évek elején a világon elsőként koncertezett az USA-ban és Ausztráliában. A hangszer „újrafelfedezőjeként” olyan neves hangversenytermekben adott önálló esteket mint a londoni Purcell Room, a stockholmi Musikmuseet vagy a budapesti Zeneakadémia, de vendége volt olyan nagy hírű TV- és rádióműsoroknak, mint a New York-i NBC Today Show, a WQXR „Listening Room”, a chicagói WFMT „Studs Terkel Show”, a londoni BBC-TV „Pebble Mill at One” és „Blue Peter”, a SKY-NEWS „Beyond 2000”. 2002-től a Magyar Fesztivál Szövetség elnöke, majd főtanácsadója. Sikeres zeneművészi pályafutása és művészeti-szervezői munkája elismeréséül a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjével tüntették ki.
BŐVEBBEN
KEVESEBB
A Mandel Quartet Magyarországon kívül legfontosabb hangversenyeit többek között San Franciscóban a Berkeley Early Music Fesztiválon, Rio de Janeiróban a Theatro Municipalban, a Bregenzer Festspiele-n, a müncheni Deutsches Museumban, a comói Autunno Musicale fesztiválon, a ferrarai Aterforumon vagy a mexikói Cervantino Festivalon adta. Számos televízió- és rádióállomás rendszeresen sugározza zenéjüket, de a régi magyar zene hírnevét öregbítették azok a több tízmillió néző által figyelemmel kísért élő show-műsorok is, amelyek közül a a Radio Vaticana, a hamburgi NDR-Talkshow, a New York-i NBC Today Show televízió show és a WQXR rádióshow, a los angelesi KPFK vagy a bécsi ORF állomások voltak a legemlékezetesebbek.
Mandel Róbert, az együttes művészeti vezetője tekerőlantokon játszik. Mint hangszerkészítő és hangszerrestaurátor, hangszereit múzeumokban fellehető eredeti példányok hű másolataként maga készítette. Restaurátori tanulmányait a Deutscher Musikrat jóvoltából a nürnbergi Germanisches Nationalmuseum világhírű hangszergyűjtenmyényében végezte 1981-ben Dr. John Henry van der Meer és Dr. Friedemann Hellwig irányításával. Tekerőlantjával az 1980-as évek elején a világon elsőként koncertezett az USA-ban és Ausztráliában. A hangszer „újrafelfedezőjeként” olyan neves hangversenytermekben adott önálló esteket mint a londoni Purcell Room, a stockholmi Musikmuseet vagy a budapesti Zeneakadémia, de vendége volt olyan nagy hírű TV- és rádióműsoroknak, mint a New York-i NBC Today Show, a WQXR „Listening Room”, a chicagói WFMT „Studs Terkel Show”, a londoni BBC-TV „Pebble Mill at One” és „Blue Peter”, a SKY-NEWS „Beyond 2000”. 2002-től a Magyar Fesztivál Szövetség elnöke, majd főtanácsadója. Sikeres zeneművészi pályafutása és művészeti-szervezői munkája elismeréséül a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjével tüntették ki.
A műsor
• Középkori táncok a Harleiana Kéziratból, 14. század – Itália
• Giovanni Picchi: Ballo Ongaro, 16. század – Itália
• Táncok a Kájoni Kéziratból, 16-17. Század – Magyarország
• Tylman Susato: Danserye, 1551 – Antwerpen
• Anonym: Greensleeves to a Ground, variációk, 16. század – Anglia
• Claude Gervaise: Francia táncok, 16. század – Párizs
szünet
• Michel Corrette: Suite Premiere, 18. század – Párizs
• Michel Corrette: 3 Chansons, 18. század – Párizs
• Michel Corrette: Que vous diraige maman, 18. század – Párizs
• Anonym: Pozsonyi Táncok, 18. század – Pozsony
• Táncok a Lőcsei kéziratból, 17. század – Lőcse
• Anonym: Nouvelle Collection d’Hongroises, 19. század – Bécs
• Anonym: Hajdútáncok, 16-17. század – Közép-Európa
BŐVEBBEN
KEVESEBB
• Giovanni Picchi: Ballo Ongaro, 16. század – Itália
• Táncok a Kájoni Kéziratból, 16-17. Század – Magyarország
• Tylman Susato: Danserye, 1551 – Antwerpen
• Anonym: Greensleeves to a Ground, variációk, 16. század – Anglia
• Claude Gervaise: Francia táncok, 16. század – Párizs
szünet
• Michel Corrette: Suite Premiere, 18. század – Párizs
• Michel Corrette: 3 Chansons, 18. század – Párizs
• Michel Corrette: Que vous diraige maman, 18. század – Párizs
• Anonym: Pozsonyi Táncok, 18. század – Pozsony
• Táncok a Lőcsei kéziratból, 17. század – Lőcse
• Anonym: Nouvelle Collection d’Hongroises, 19. század – Bécs
• Anonym: Hajdútáncok, 16-17. század – Közép-Európa
FACEBOOK