Határtalan Napok: A makrancos hölgy
komédia
|
BEMUTATÓ: 2013. április 07.
|
IDŐTARTAM: 165 PERC
SZEREPOSZTÁS
A Marosvásárhelyi Nemzeti Színház előadása
William Shakespeare
A MAKRANCOS HÖLGY AVAGY A HÁRPIA MEGZABOLÁZÁSA
vígjáték
Fordította: Nádasdy Ádám
Szereplők:
Petruchio: Bokor Barna
Katalin: Berekméri Katalin
Baptista Minola: Kárp György
Lucentio: Bányai Kelemen Barna
Gremio: Tollas Gábor
Hortensio: László Csaba
Tranio: Meszesi Oszkár
Grumio: Sebestyén Aba
Bianca: Gecse Ramóna
Szabó – Kalapos: Henn János
Özvegy: Fodor Piroska
Iskolamester: Ördög Miklós Levente
Vincentio: Györffy András
Curtis: Korpos András
Nátán: Kovács Botond
Fülöp – Biondello: Bartha László Zsolt
Özvegyek: Benő Kinga, Balázs Éva, Somody Hajnal, Szabadi Nóra
Zenészek: Apostolache Zénó, Fülöp Alajos
Rendező: Sorin Militaru
Díszlet- és jelmeztervező: Alina Herescu
Zene: Vlaicu Golcea
Koreográfus: Florin Fieroiu
Rendezőasszisztens: Tatár Ágota
BŐVEBBEN
KEVESEBB
William Shakespeare
A MAKRANCOS HÖLGY AVAGY A HÁRPIA MEGZABOLÁZÁSA
vígjáték
Fordította: Nádasdy Ádám
Szereplők:
Petruchio: Bokor Barna
Katalin: Berekméri Katalin
Baptista Minola: Kárp György
Lucentio: Bányai Kelemen Barna
Gremio: Tollas Gábor
Hortensio: László Csaba
Tranio: Meszesi Oszkár
Grumio: Sebestyén Aba
Bianca: Gecse Ramóna
Szabó – Kalapos: Henn János
Özvegy: Fodor Piroska
Iskolamester: Ördög Miklós Levente
Vincentio: Györffy András
Curtis: Korpos András
Nátán: Kovács Botond
Fülöp – Biondello: Bartha László Zsolt
Özvegyek: Benő Kinga, Balázs Éva, Somody Hajnal, Szabadi Nóra
Zenészek: Apostolache Zénó, Fülöp Alajos
Rendező: Sorin Militaru
Díszlet- és jelmeztervező: Alina Herescu
Zene: Vlaicu Golcea
Koreográfus: Florin Fieroiu
Rendezőasszisztens: Tatár Ágota
Az előadásról
“A hárpia megzabolázása sokkal összetettebb cím, amely egy folyamatról – a szelídítésről – szól, s ez egyúttal egy megismerési és önmegismerési folyamat is. Jelen esetben nyilvánvaló, hogy Petruchio a kulcsfigura, mivelhogy ő indítja el a „szelídítést”, Katalin pedig az „áldozatává” válik. Petruchio tulajdonképpen egy színház által végbevitt exorcizálást végez, merthogy ő elejétől végig szerepet játszik; belefog egy játékba, melyet Katalin csak a végén fedez fel. A darab tulajdonképpen egy nő és egy férfi közti kapcsolat fejlődéstörténete, ami a kölcsönös megismerés szakaszairól szól. Katalin megismeri Petruchiót az összes trükkjével, és azokat megértve válik a játék részesévé.
Nem akartam a darabot klasszikus megközelítésben kezelni, a téma amúgy kissé erőltetett lenne az európai kulturális viszonyrendszerben. Ezért inkább a „szelídítés folyamatára” összpontosítottam, mint a főszereplők egymást megismerő folyamatára, ezért szerintem találóbb cím A hárpia megzabolázása, mint A makrancos hölgy.”
Sorin Militaru, rendező
BŐVEBBEN
KEVESEBB
Nem akartam a darabot klasszikus megközelítésben kezelni, a téma amúgy kissé erőltetett lenne az európai kulturális viszonyrendszerben. Ezért inkább a „szelídítés folyamatára” összpontosítottam, mint a főszereplők egymást megismerő folyamatára, ezért szerintem találóbb cím A hárpia megzabolázása, mint A makrancos hölgy.”
Sorin Militaru, rendező
FACEBOOK